I. hét feladatai

2013. március 7., csütörtök

Bevallom őszintén, hogy a leckék elsajátításánál a szöveges tananyagot csak átpörgetem, jobban preferálom a videókat, amin látom-hallom mit-hogyan és rögtön ki is próbálom.

Amit most veszek át, az az internetes keresés és a keresési lekérdezés beállítása.



Kezdjük az elsővel- INTERNETES KERESÉS
1. Szöveges tartalom keresése
www.google.hu kezdőoldalon vagyunk. A keresési mezőbe beírjuk a minket érdeklő kifejezést, szót.
Eddig oké. Azonban a keresőmező jobb oldalán megjelenő kis fogaskerékre kattintva választhatunk Speciális keresési paramétereket. Ez adja magát, nem is taglalom.

2. Képek keresése
www.google.hu, a címsor alatt a Képek gombra kattintva érjük el.
Kétféle módon kereshetünk:
-kulcsszó alapján
-kép alapján

Ezutóbbinál a keresendő kifejezést beírva, jobb oldalon a kis fényképezőgép ikonra kell kattintanunk.
Itt feltölthetünk a számítógépünkről egy képet, és a kereső erre hoz ki találatokat. Én az előző bejegyzésemben látható esernyős nő képét töltöttem fel, és tádáááám, kismilló "women umbrella"-t dobott ki :)

Második feladat a KERESÉSI LEKÉRDEZÉS-sel való ismerkedés.
www.google.hu/alerts címen érhetjük el.
Ha be vagyunk jelentkezve a fiókunkba, akkor rögtön látjuk is, hogy mi a teendő :)
A keresési lekérdezés mezőbe Kulcsszót megadjuk -->
Találat típusát beállítjuk: videó, blog, stb. attól függ mire vagyunk kíváncsiak, én pl. mindenre:) ) --> Beállítjuk a gyakoriságot is (naponta/hetente... kapjunk értesítőt)
Ezek az e-mail címünkre fognak érkezni, azonban ha az utolsó mezőben "Küldés ide" a Hírcsatorna opciót választjuk, akkor az RSS olvasónkban tekinthetjük meg a tartalmakat.

Nagyon hasznos kis eszköz és egyszerű az alkalmazása, mégis biztos vagyok benne, hogy sok ember nem is tud a létezéséről. Én sem tudtam.
De mától szolgálatba állítottam ;)









0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB